Er is nog veel werk weggelegd voor de Stichting Infofilter, blijkt uit de jaarlijkse DM Media Enquête, een initiatief van Twinkle, IDMK en E-Profile Marketing. Meer dan 40 procent van de gebruikers van dm-adressen gebruikt Infofilter niet. Dit meldt Twinkle in zijn februari-nummer dat volgende week verschijnt.
Het onderzoek, waar 505 direct marketeers aan deelnamen, naar de inzet van en investeringen in DM, is de grootste in Nederland op dit gebied.
Infofilter
De onderzoekers constateren dat het gebruik van Infofilter nauwelijks is toegenomen in vergelijking met vorig jaar. Nederlandse consumenten die geen prijs stellen op ongevraagde reclame kunnen zich via Infofilter laten blokkeren tegen ongewenste post, telefoontjes en onaangekondigd (telefonisch) marktonderzoek. Bedrijven en andere organisaties die aan direct marketing of marktonderzoek doen, kunnen zich aanmelden bij de Stichting Infofilter. Op die manier zorgen zij ervoor dat zij geen consumenten benaderen die zich bij Infofilter hebben aangemeld. En daar blijken marketeers dus nauwelijk gebruik van te maken. De onderzoekers stellen dat hier nog altijd veel werk ligt voor de Stichting Infofilter, maar ook voor de DDMA en andere brancheorganisaties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Infofilter door bijna helft direct marketeers niet gebruikt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.