Twinkle | Digital Commerce

‘TikTok schroeft e-commerce ambities op’

2021-02-08
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Social media platform TikTok wil dit jaar veel meer investeren in koop- en adverteermogelijkheden op zijn platform. Het zou vooralsnog gaan om een investering in de Verenigde Staten,

Dat schrijft de Financial Times, op basis van anonieme bronnen. TikTok zou onder meer naar adverteerders hebben gestuurd dat dit jaar meer wordt geïnvesteerd in affiliate marketing. Populaire TikTokkers zouden daarmee links naar producten kunnen delen en commissie kunnen verdienen per aankoop.

Daarnaast zouden merken meer mogelijkheden moeten krijgen om hun producten te laten zien op het platform. Hoe dat er exact uit gaat zien is nog niet bekend. Tot slot zou TikTok meer willen in zetten op de verkoop van producten via livestreams. Een samenwerking met Walmart, waarbij die laatste mode via livestreams op TikTok gaat verkopen, zou hiervoor als startsein moeten gelden. TikTok zelf weigert vooralsnog te reageren op de berichtgeving.

Volgens de Financial Times wil TikTok met deze investeringen de concurrentie aangaan met Facebook, die met zijn platform Instagram eerder al soortgelijke stappen zette.