Amazon opent zeven nieuwe fulfilmentcentra in India, een onderontwikkelde e-commerce markt met 1,25 miljard inwoners. Daarmee komt de teller al op twintig magazijnen. De online retailreus sorteert voor op een explosieve groei van de Indiase online consumentenbestedingen.
Amazon is pas iets langer dan twee jaar met een dedicated platform actief in India. Op Amazon.in zijn (door de wet gedwongen) alleen producten te koop van derde partijen, die de fulfilment kunnen overlaten aan het Amerikaanse bedrijf. Ruim een half jaar na de opening van het eerste fulfilmentcentrum in Bombay werd de bouw van een tweede aangekondigd, bij Bangalore. Amazon bouwde vervolgens nog elf magazijnen bij.
Fulfilment by Amazon
Deze week kondigde het bedrijf weer zeven nieuwe fulfilmentcentra aan, in Ahmedabad, Bombay, Calcutta, Delhi, Gurgaon, Nagpur en Poona. Daarmee is Amazon straks gevestigd in 10 van de 29 Indiase staten, meldt Tech In Asia. Op die plaatsen wordt Fulfilment by Amazon aantrekkelijker voor kleinere en middelgrote ondernemingen. Bovendien hebben klanten bestellingen op Amazon.in gemiddeld sneller in huis.
E-commerce in India
De Indiase e-commerce markt is nog klein, maar heeft mede door de sterke penetratie van smartphones heel veel potentie. Marktleider Flipkart gaat binnenkort alleen nog verkopen via zijn mobiele applicatie. Overnameprooi Flipkart is al enige tijd app only. Snapdeal, een andere grote marktplaats in India, kreeg onlangs groeigeld van Alibaba.
Lees ook: Is de toekomst app only? (17 augustus 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon schaalt op in India
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.