Twinkle | Digital Commerce

Fashionchick vernieuwt haar website

2017-11-09
180101
  • 1:41

Fashionchick heeft zijn Nederlandse website vernieuwd. Het modeplatform wilde naar eigen zeggen een ‘volwassenere look’ voor zijn platform creëren. ‘We werkten al zes jaar met dezelfde site. Het was tijd voor iets nieuws.’

Marketingmanager Merel Simons legt aan Twinkle uit dat vooral de look & feel van de site een opknapbeurt heeft gehad. ‘We hebben eerst onze Britse site omgezet en waren deze sinds vorige week aan het fine tunen. Nu is ook de Nederlandse site live gegaan. Qua uiterlijk hebben we de lange teksten flink ingekort. We werken nu veel met quotes in de artikelen, zodat de content ook gemakkelijker deelbaar is op social media.’

Quick view
De homepage is niet meer verticaal in tweeën gedeeld, maar bestaat nu uit een slider met daaronder de nieuwste content. Simons: ‘Een belangrijk verschil is dat we hierop gestopt zijn met het prominent aanbieden van kortingscodes aan onze bezoekers. De codes zijn nu te vinden in de Fashion Finder op de productpagina’s.’ Ook is er een quick view-functionaliteit aan het productoverzicht toegevoegd en geeft achtergrondinformatie over de Fashionchick-redacteuren bij elk redactioneel artikel de site een gezicht.

Internationaal
De Sanoma-dochter wil al zijn sites gaan ombouwen. Dat wil zeggen dat naast de Nederlandse en Britse site ook de Duitse, Franse en Amerikaanse platformen een make-over krijgen. ‘We hebben de site zo handig mogelijk ingedeeld’, zegt Simons. ‘Daarvoor hebben we enerzijds gekeken naar wat we zelf wilden en geluisterd naar wat onze bezoekers wensen. Ik denk dat deze meer volwassen site past bij wat wij willen uitdragen en bij onze nieuwe pay-off: find your look!’

Tv-serie
Fashionchick lanceerde deze week als nieuwe marketing tool een ‘tv-serie’ op vrouwenzender Net5. Lekker Bezig Fashionchick bestaat uit vijftien mini-afleveringen van 1,5 minuut die tussen de reclames en programma’s van de zender zijn geprogrammeerd. ‘In de serie kijk je mee met het leven van drie thirty-something vrouwen in humoristische, en vaak herkenbare, situaties’, meldt Fashionchick in een persbericht. ‘De hoofdrolspeelsters werden gestyled door Fashionchick. Natuurlijk zijn alle looks ook meteen online te shoppen.’