Best Buy’s Michele Azar sprak vandaag op de Global E-commerce Summit over de multichannel activiteiten van de elektronicaretailer. De vice president of emerging platforms besloot haar presentatie met twaalf learnings. U vindt ze hieronder.
Best Buy is de grootste elektronicaketen van Amerika en timmert inmiddels ook in Groot-Brittannië aan de weg. Het bedrijf liep voorop in mobiele en Facebook-verkoop, lanceerde een Buy Back Program voor afgedankte producten, introduceerde met Twelpforce een eigen op Twitter gebaseerd klantcommunicatiekanaal, pionierde met API-platform BBYopen ('Future ready retail') en bracht qr-codes voor smartphones naar de winkelvloer.
Azar vertelde hoe Best Buy mobiele bruggen bouwt tussen het online- en offline-kanaal en streeft naar een seamless winkelervaring. De 12 tips van Azar op een rij:
- Talent is key
- Probeer dingen uit, vraag klanten om feedback en herhaal dit proces snel
- Een naadloze klantervaring tussen digitale touchpoints is van groot belang
- Klanten zullen u verbazen met hun behoefte aan uitleg ('mainstream utility needs')
- Ben voorzichtig met op zichzelf staande oplossingen: het mobiele kanaal bijvoorbeeld kan niet los van andere kanalen worden gezien
- Denk behalve aan technologie en data ook steeds aan de manier waarop u de klant dingen voorschotelt ('Think display')
- Ontwerpen voor portabiliteit en hergebruik is een must
- Begin met je eigen verhaal, maar laat klantdata u vervolgens de weg wijzen
- Zorg dat de sterke kanten van uw merk elkaar versterken ('Leverage brand strengths')
- Crossmedial meten is een must
- Omarm open, sociale, flexibele en efficiënte manieren om zaken voor elkaar te krijgen
- Leiders moeten luisteren en nieuwsgierigheid tonen
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
12 learnings van Best Buy’s Michele Azar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.