Twinkle | Digital Commerce

12 learnings van Best Buy’s Michele Azar

2017-11-08
180101

Best Buy’s Michele Azar sprak vandaag op de Global E-commerce Summit over de multichannel activiteiten van de elektronicaretailer. De vice president of emerging platforms besloot haar presentatie met twaalf learnings. U vindt ze hieronder.

Best Buy is de grootste elektronicaketen van Amerika en timmert inmiddels ook in Groot-Brittannië aan de weg. Het bedrijf liep voorop in mobiele en Facebook-verkoop, lanceerde een Buy Back Program voor afgedankte producten, introduceerde met Twelpforce een eigen op Twitter gebaseerd klantcommunicatiekanaal, pionierde met API-platform BBYopen ('Future ready retail') en bracht qr-codes voor smartphones naar de winkelvloer.

Azar vertelde hoe Best Buy mobiele bruggen bouwt tussen het online- en offline-kanaal en streeft naar een seamless winkelervaring. De 12 tips van Azar op een rij:

  • Talent is key
  • Probeer dingen uit, vraag klanten om feedback en herhaal dit proces snel
  • Een naadloze klantervaring tussen digitale touchpoints is van groot belang
  • Klanten zullen u verbazen met hun behoefte aan uitleg ('mainstream utility needs')
  • Ben voorzichtig met op zichzelf staande oplossingen: het mobiele kanaal bijvoorbeeld kan niet los van andere kanalen worden gezien
  • Denk behalve aan technologie en data ook steeds aan de manier waarop u de klant dingen voorschotelt ('Think display')
  • Ontwerpen voor portabiliteit en hergebruik is een must
  • Begin met je eigen verhaal, maar laat klantdata u vervolgens de weg wijzen
  • Zorg dat de sterke kanten van uw merk elkaar versterken ('Leverage brand strengths')
  • Crossmedial meten is een must
  • Omarm open, sociale, flexibele en efficiënte manieren om zaken voor elkaar te krijgen
  • Leiders moeten luisteren en nieuwsgierigheid tonen