Twinkle | Digital Commerce

Mobiele app Spring is ‘Instagram voor shopping’

2017-05-27
180101
  • 1:16

De nieuwe Amerikaanse mobiele app Spring is een soort 'Instragram voor shopping'. In de app kunnen consumenten via één swipe producten kopen bij meer dan honderd retailers. De app heeft ook kenmerken van Tinder in zich.

Volgens Techcrunch mag Spring de 'Instagram voor shopping' genoemd worden. Gebruikers kunnen door de producten van de verschillende merken scrollen en merken ook volgen. Als zij een kledingstuk interessant vinden, klikken zij op de afbeelding waarna er een ‘productpagina’ wordt geopend.

Tinder-style
Op de productpagina kan worden geswiped door de foto’s van het betreffende product. ‘Tinder-style’, noemt Techcrunch, dat de app getest heeft, dit. Onderaan de pagina staat een koopknop waarvoor de klant bij de eerste koop zijn adresgegevens en creditcardinformatie dient in te vullen. Daarna kunnen producten, na onder de koopknop de juiste maat en verzendtijd in te hebben gevuld, met één swipe worden gekocht. Amazon heeft patent op de one-click-buy methode, hier heeft Spring slim omheen gewerkt.

Twitter, Facebook en Instagram in commerce
De belangrijkste social media zijn sinds enige tijd bezig om commerce in het platform te verwerken. Zo heeft Twitter recent nog aanwijzingen gegeven druk bezig te zijn met een e-commerce functionaliteit en ook Facebook test inmiddels een buy button in advertenties. Instagram is nog niet zover, maar Vogue heeft al een manier gevonden om producten van zijn Instagram-pagina toch shoppable te maken. Een teken dat er wel behoefte is aan een koopkoppeling op Instagram.