Donderdag 6 april 2017

885 keer gelezenNu reageren

Hema: ‘Online is navigator voor buitenlandse winkels’

Hema: ‘Online is navigator voor buitenlandse winkels’

Hema hangt zijn groeistrategie in de internationale fysieke winkelstraat op aan hoe het online presteert in een buitenlandse markt. ‘De komende jaren gaan we offline flink uitbreiden in de landen buiten Nederland en BelgiŽ.’

Dat vertelt Richard Flint, net vijf maanden in dienst als director international bij Hema, tijdens What’s Going on in Retailing? Hema is momenteel aanwezig in zeven Europese landen en heeft ruim zevenhonderd winkels. ‘We zijn daar waar consumenten ons willen hebben’, vertelt Flint.

Online en social graadmeters
Om dat te bepalen kijkt Hema naar waar zijn digitale klanten vandaan komen in Duitsland, Spanje, Frankrijk en Groot-BrittanniŽ. ‘Wij zagen bijvoorbeeld dat we veel online klanten hadden rond de Duitse stad Keulen’, vertelt Flint. ‘We gebruiken dit als een navigator om dan ook fysiek daar te zijn. Net als geluiden uit onze social mediakanalen.’

Wereldwijd
De komende twee jaar wil Hema genoemde landen fysiek ‘veroveren’, geleid door online. ‘Als we als omnichannel bedrijf in de grootste markten in Europa kunnen winnen, dan kunnen we daarna ook wereldwijd gaan uitbreiden', aldus Flint.

Lees ook:
Raph Schroder Head of e-commerce bij Hema (6-4-2017)


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Social media marketing (Marketing)
- Offline vs online (Multichannel)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Hema: ‘Online is navigator voor buitenlandse winkels’










Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.