Futurumshop boekte in het afgelopen half jaar een omzet van 15 miljoen euro, een stijging van 37 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015. ‘We hebben onze focus nu op Nederland en de Benelux gelegd’, aldus ceo Harmen van der Meulen.
De webshop voor wielrenners en mountainbikers verwacht in 2018 de grens van 50 miljoen euro omzet te hebben overschreden. ‘We groeien nu al maandelijks met 40 procent’, vertelt Van der Meulen aan Twinkle. ‘En dat wordt iedere maand meer. We zetten nu alle investeringen op Nederland en de Benelux en zijn druk met ons eigen merk.’
Veel investeren
De focus op de thuismarkt brengt Futurumshop in rustiger vaarwater, vertelt Van der Meulen. ‘Ons bedrijf heeft altijd winst geschreven, maar die winst wordt gedrukt door internationale markten waarin je veel moet investeren om groter te worden. Je moet ook in die landen zorgen dat je nummer één wordt.’
Duitsland
Futurumshop is naast de Benelux ook nog in Duitsland aanwezig. De Franse tak is verkocht. Volgens Van der Meulen is de Duitse webshop nu ‘minder relevant’. Hij zegt: ‘De concurrentie gaat daar erg hard, waardoor je een challenger blijft.’
Lees ook:
Futurumshop opent eerste wielerclubhuis (2-10-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Futurumshop met focus op Benelux naar 50 miljoen in 2018
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.