Twinkle | Digital Commerce

Target-klanten halen weborders vaker af in winkel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:30

Klanten van Target halen hun weborders vaker op in de winkel. Het aantal afgehaalde bestellingen is in de eerste helft van 2016 met 50 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2015.

Dat zei chief operating officer John Mulligen bij de presentatie van de tweede kwartaalcijfers van de retailketen, aldus Internet Retailer.

Piek
Target bereidt de winkels inmiddels voor op de feestdagen, wanneer een piek in verkoop wordt verwacht. ‘In 75 van onze grootste winkels werken we aan het verbeteren van de capaciteit, zodat teams de artikelen sneller kunnen traceren, zelfs tijdens piekperioden’, aldus Mulligen. ‘We investeren ook in extra digitale apparaten om tegemoet te komen aan de enorme vraag in al onze winkels. We rollen nieuwe richtlijnen uit om onze opslagruimte te optimaliseren en de snelheid en efficiency te verbeteren.’

Order pickup
Tijdens de feestdagen zullen medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van weborders te herkennen zijn aan witte t-shirts met de tekst ‘order pick-up’, terwijl andere medewerkers de standaard rode Target-t-shirts dragen. In de 300 winkels zullen weborders worden verpakt in herbruikbare en herkenbare tassen.

Kwartaalomzet
Target meldt dat de online verkoop in het kwartaal dat eindigde op 30 juli goed was voor 3,3 procent van de omzet, een stijging van 13,4 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In het eerste half jaar van 2016 was e-commerce met 1,1 miljard dollar goed voor 3,4 procent van de verkoop.

Nieuw leven
In het tweede kwartaal blies de retailer zijn website nieuw leven in. Zo kan het dankzij responsive design nu ook mobiele klanten beter bedienen. In juni trok Target de stekker uit zijn curbside bezorgprogramma. De retailer werkte in 121 fysieke locaties in de VS met het afhalen op de parkeerplaats, ondersteund door de app Curbside.