Facebook biedt retailers nu cross sell- en up sell-mogelijkheden in zijn dynamic product ads-programma. Dat betekent dat een webwinkel consumenten die een product in de shop hebben gekocht, op Facebook gerelateerde artikelen aanbiedt.
Voorheen konden retailers door middel van dynamic product ads consumenten alleen targetten op het product dat zij in de webwinkel hadden bekeken, of hun bijvoorbeeld de meest verkochte producten uit de shop tonen. Facebook breidt de advertenties nu uit door een cross sell- en up sell-mogelijkheid toe te voegen.
Gerelateerde artikelen
Een consument die in een webwinkel nieuwe designerschoenen heeft gekocht, kan op Facebook een advertentie te zien krijgen van een handtas van dezelfde modelijn. Ook kan het een advertentie zijn van eenzelfde soort schoen van een andere designer. De retailer mag dit zelf bepalen, meldt Facebook volgens Internet Retailer.
Pixel
De dynamic product ads worden gekoppeld aan het verkeer in de webwinkel door een conversie pixel van Facebook of via de mobile software development kit van het social mediabedrijf. Met deze laatste methode kan de retailer ook het webwinkelverkeer op mobiele apparaten of in apps analyseren en benaderen op Facebook.
Lees ook:
- Facebook linkt advertentie direct aan productpagina in app (8-5-2015)
dynamic product ads-programma is helaas nog niet beschikbaar bij mij... er staat: Deze functie wordt geleidelijk beschikbaar gesteld en is op dit moment mogelijk niet voor jou beschikbaar.