Groupon heeft in de Verenigde Staten een marktplaats geopend onder de naam Groupon Stores. Merken en retailers kunnen zelf hun artikelen via het platform verkopen, voor een minstens 5 procent lagere prijs dan elders op internet.
Groupon test Groupon Stores met een geselecteerde club partners, waaronder een schoenenwinkel, kledingshop en sportwinkel. Het bedrijf zal, anders dan voor de afdeling voor directe fysieke productverkoop Groupon Goods, de fulfilment van stores-artikelen niet zelf doen. De partners zijn verantwoordelijk voor verzending naar klanten.
Commissie
Groupon strijkt 15 procent commissie per verkocht marktplaatsitem op, schrijft Internet Retailer. Dit geld gaat bovenop de steeds sneller stijgende inkomsten uit Goods-producten. In 2014 zette het bedrijf 1,781 miljard dollar om met zijn zelf verkochte artikelen, een groei van 56,6 procent ten opzichte van de opbrengst in 2013.
Groupon Goods
Groupon Goods, stammend uit 2011, representeert nu meer dan de helft (55,8 procent) van Groupon’s jaaromzet. Het bedrijf verkoopt producten van anderen tegen de volle prijs en heeft ook eigen artikelen in het bestand. Eind 2013 werd een distributiecentrum geopend voor de goederenopslag van Groupon's eigen waar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon opent marktplaats
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.