Twinkle | Digital Commerce

Sarenza opnieuw overnameprooi

2022-08-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:49

De Franse Groupe Beaumanoir wil fashionwebshop Sarenza overnemen. De schoenen- en kledingwebshop is sinds 2018 onderdeel van Monoprix.

Dat laat Beamanoir Group weten in een persbericht, waarin het aankondigt in exclusieve onderhandeling te zijn met eigenaar Monoprix. De webshop moet de omnichannel strategie van Beaumanoir een boost geven, zo meldt oprichter en directeur Roland Beaumanoir. ‘Door een exclusief online platform te integreren, gespecialiseerd in het schoenensegment, zou de groep zijn merken en zijn aanbod binnen zijn fysieke winkels verrijken en een nieuwe doelgroep aanspreken van klanten die hun aankopen via internet doen.’

Om diezelfde reden kocht Monoprix Sarenza vier jaar geleden. In die tijd breidde Monoprix het assortiment van de schoenenwebshop uit met kleding. Beaumanoir Group is met name actief met fysieke winkels van de merken Cache Cache, Bréal en Bonobo; wereldwijd zijn er 2.400 verkooppunten. Sarenza is de grootste Franse webshop voor schoenen en kleding en staat op positie 219 in de Twinkle100.