Flipkart en Myntra, twee van Indiaas grootste e-commerce spelers, zijn samen. Het platform Flipkart heeft fashionsite Myntra gekocht om ‘meer te leren over de verkoop van kleding’ en zijn modeassortiment uit te breiden.
Flipkart werd in 2007 gelanceerd als online platform voor diverse productcategorieën, zoals muziek, games, elektronica, woonbenodigdheden en speelgoed. Het bedrijf is de tweede grootste online pure player in India, volgens Internet Retailer’s Asia 500. Myntra, ook opgericht in 2007, is de derde grootste e-commerce partij in het land en de grootste online fashionverkoper.
Zelfstandig
Of de twee samen IndiaTime Shopping van de e-commerce troon stoten is onbekend. Myntra blijft als zelfstandig online platform functioneren. Het bedrijf kan Flipkart helpen in zijn supply chain en bij nieuwe technologieën.
Investeringen
Beide bedrijven haalden sinds hun oprichting flinke investeringsbedragen op bij externe partijen. Flipkart ontving in totaal 750 miljoen dollar van geldschieters, inclusief de 210 miljoen dollar die het bedrijf begin deze week kon melden. Myntra haalde in totaal 158,8 miljoen dollar op voordat het verkocht werd aan Flipkart.
India als e-commerce groeier
Indiaas e-commerce markt was vorig jaar zo’n 2 miljard dollar waard. Forrester Research heeft volgens Internet Retailer een jaarlijkse groei van meer dan 50 procent voorspeld. Dat zou betekenen dat in 2018 in India 16 miljard dollar online wordt omgezet. Grote Amerikaanse spelers als Amazon hebben hun pijlen al op het Aziatische land gericht. Vorig jaar lanceerde het een Indiase website en sinds december levert de pure player next day in grote steden als Mumbai, Bangalore, New Delhi en Haiderabad.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twee van Indiaas grootste pure players gaan samen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.