Twinkle | Digital Commerce

Flipkart: ‘Metaverse wordt belangrijke pijler’

2022-10-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

De Indiase webreus Flipkart investeert in de metaverse. Het bedrijf test momenteel de interesse vanuit klanten, maar heeft vertrouwen dat het een belangrijk onderdeel van Flipkart’s toekomst gaat worden.

Samen met NFT- en web3-specialist eDAO heeft het bedrijf een omgeving ontwikkeld waarin klanten kunnen kennismaken met de metaverse. De omgeving is geïntegreerd in de app van Flipkart en heeft de naam ‘Flipverse’ gekregen. Daarop krijgen klanten vooralsnog ‘interactieve en meeslepende’ ervaringen voorgeschoteld. Daarvoor werkt het bedrijf samen met verschillende merken, zoals Puma, Noise en Nivea.

Voor nu werkt het zoals gezegd als test om te kijken hoe klanten zo’n omgeving ervaren. Interessanter is hoe Flipkart tegen een ontwikkeling als de metaverse aankijkt. In een verklaring liet het bedrijf volgens TechCrunch weten dat het idee van Flipverse is ‘om miljoenen gebruikers het te laten ervaren en de deuren te openen naar de toekomst van winkelen’. Volgens Flipkart bevindt de Flipverse zich nog in een experimentele fase maar heeft het de potentie om een ‘cruciaal onderdeel van de toekomst van Flipkart te worden’.

Flipkart heeft specifiek voor de komende maanden als testperiode gekozen, mede door het feestseizoen.