Twinkle | Digital Commerce

Bol.com en Albert Heijn samen in magazine

2017-05-27
180101
  • 1:41

Bol.com en Albert Heijn zetten een nieuwe stap in hun samenwerking met de officiële lancering van AllesVoor, een gratis lifestylemagazine. Het blad verschijnt 8 keer per jaar in een oplage van 1,5 miljoen exemplaren. AllesVoor heeft ook een plek gekregen op Bol.com en Ah.nl.

Nummer 1 van AllesVoor - er was een voorloper in de aanloop naar kerst - ligt nu in de winkels van Albert Heijn. Klanten van Bol.com krijgen het blad meegestuurd bij een bestelling. Het magazine, ontwikkeld met software van Publitas, is daarnaast digitaal te lezen op Bol.com en Ah.nl.

Klikken en kopen
AllesVoor biedt lezers inspiratie rondom het thema van de desbetreffende editie. Deze keer is dat ‘een fijn weekend’. Het blad staat vol met relevante producten die bij Bol.com of Albert Heijn te koop zijn. Digitale lezers zien icoontjes bij die items. Als ze daar met hun muis overheen bewegen, krijgen ze beknopte productinfo en de bijbehorende prijs te zien. Na een klik komen ze uit bij het artikel op Bol.com of Ah.nl.

Inspiratie
Met AllesVoor zetten Bol.com en Albert Heijn een ‘volgende stap in inspireren en winkelen’, aldus Bol.com’s marketingdirecteur Michel Schaeffer in een persverklaring. ‘Door er ook een online element aan te koppelen, kunnen we voor onze klanten aanwezig zijn op die momenten dat ze inspiratie kunnen gebruiken, ongeacht waar ze zijn.’

Bol.com in Allerhande
De volgende editie van AllesVoor biedt inspiratie voor Pasen en verschijnt op 4 april. Bol.com lifte eerder mee op de populariteit van Allerhande, dat ook gratis in de winkels van Albert Heijn verkrijgbaar is. Afgelopen najaar vouwde de webwinkel speelgoedfolders in AH's kooktijdschrift. Bol.com was destijds zeer positief over het rendement.

Ahold en e-commerce
Albert Heijn en Bol.com zijn onderdeel van Ahold, lijstaanvoerder van de Twinkle100. Ahold heeft het afgelopen jaar voor het eerst meer dan een miljard euro aan online omzet geboekt. De inkomsten uit digitale verkoop groeiden met 16,9 procent. E-commerce tekent inmiddels voor 3,3 procent van de totale Ahold-omzet.