Twinkle | Digital Commerce

Bol.com ‘zeer positief’ over speelgoedfolder in Allerhande

2017-05-27
180101
  • 1:31

Bol.com verspreidde onlangs voor het eerst een folder via Allerhande. Het is een papieren vrucht van de samenwerking tussen de webwinkel en Ahold-zuster Albert Heijn. Volgens woordvoerder Maurice Nieuwland zijn de eerste ervaringen zeer positief.

Bij het oktobernummer van Allerhande (nummer 10 van dit jaar) zit een insert met ‘Knipspiratie’ van Bol.com, laat Nieuwland desgevraagd weten. De themafolder, exclusief verspreid via Allerhande, telt 16 pagina’s met vooral veel speelgoed en daarnaast gezelschapsspellen en boeken, games, cd’s en dvd’s voor kinderen.

Inspiratie en actie
De Knipspiratie-folder van Bol.com heeft volgens Nieuwland zowel een inspirerend als een actiematig karakter. Over een eventueel vervolg van de folderverspreiding via Allerhande (oplage ca. 2,3 miljoen) houdt hij zich op de vlakte: ‘We bekijken diverse mogelijkheden om de samenwerking met Albert Heijn uit te breiden. Vooralsnog kunnen we geen concrete uitspraken over doen of en wanneer we dit eventueel gaan doen.’

Aparte folder
Ahold, eigenaar van Albert Heijn en Bol.com, is met een online omzet van 660 miljoen euro in 2012 lijstaanvoerder van de Twinkle100. Producten van Bol.com op het gebied van koken en tafelen worden al langer gepresenteerd op de pagina's van Allerhande. De toevoeging van een aparte folder voor totaal andere producten uit het Bol.com-assortiment is nieuw.

Afhaalpunten
Een in het oog springende samenwerking tussen beide Ahold-formules vormen de afhaalpunten van Bol.com in de meeste vestigingen van Albert Heijn. Op een congres van COPE vertelde logistiek directeur a.i. Robert van Kalsbeek vorige week dat Bol.com same day pickups via supermarkten ziet als mogelijke nieuwe serviceverlening aan de consument. De online retailer onderzoekt ook mogelijkheden om orders bij ontvangst in de winkel af te laten rekenen.

NB: Meer over de samenwerking tussen Bol.com en Allerhande leest u in het komende nummer van Twinkle-zuster MarketingTribune (nummer 19-2013).