Alibaba opent binnenkort zijn eerste online verkoopsite in de Verenigde Staten. Op 11main.com worden straks ‘interessante kwalitatieve producten verkocht van geselecteerde shopeigenaren’. Het assortiment zal onder andere bestaan uit fashion, elektronica en sieraden.
Reuters schrijft over de online verkoopplannen van de Alibaba Group Holding in de VS. Met dochterondernemingen Vendio en Auctiva, die andere merchants helpen bij de verkoop op platforms als eBay en Amazon, is de Chinese e-commerce reus al op de Amerikaanse markt actief. 11 Main gaat gebruiken maken van de techniek en de knowhow van Vendio en Auctiva. Alibaba zal producten voor de verkoopsite niet zelf in- en verkopen; dat wordt overgelaten aan derde partijen, op basis van invitatie.
ShopRunner
De Alibaba Group bemoeide zich vorig jaar ook met de Amerikaanse markt door twee keer kort na elkaar te investeren in ShopRunner. Met dat platform strijden verschillende retailers tegen Amazon Prime, door samen een alternatief bezorgabonnement aan te bieden. Ook op het gebied van betalingen is Alibaba al in de VS actief.
Alibaba, Taobao.com en Tmall.com
Alibaba, dat vorig jaar ongeveer de helft van zijn omzet als winst kon bijschrijven en dit jaar vermoedelijk naar de beurs gaat, fungeert primair als intermediair tussen vraag en (andermans) aanbod. Het concern is behalve van de gelijknamige online groothandel (b2b) onder andere eigenaar van de grootste Chinese online consumentenmarktplaats Taobao.com (c2c) en van Tmall.com, de grootste site waar merken en retailers hun waren aan de man brengen (b2c).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba start met e-commerce in de VS
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.