Twinkle | Digital Commerce

Sanoma investeert in abo-commerce

2017-05-27
207143
  • 1:29

SanomaVentures heeft een belang genomen in Truly Yours, een Nederlands bedrijf in ‘abo-commerce’: de start-up verkoopt maandabonnementen op luxe doosjes met vijf miniverpakkingen van cosmeticaproducten.


Truly Yours
omschrijft zichzelf als een ‘ontdek- en uitprobeerservice voor de sophisticated beautyjunkie’. Het bedrijf werd begin dit jaar pas opgericht door Marte Kau, voormalig hoofdredacteur van de glossy Red. Ze liet zich onder andere inspireren door het succesvolle Amerikaanse Birchbox, exponent van sucription commerce ofwel abo-commerce.

Kennis en contacten
Kau zegt in een persbericht over de participatie: ‘Sanoma is marktleider als het gaat om het bereiken van vrouwen, ook op beautygebied. Bovendien is het een partij met veel redactionele kennis en contacten in de cosmetica-industrie en als investeerder dus van een bijzonder grote toegevoegde waarde voor ons.'

Buzz, reviews en marktonderzoek
De samples bezorgen participerende merken de nodige buzz van abonnees op sociale media, aldus Truly Yours. Het bedrijf nodigt klanten – hoeveel nu precies is niet bekend – daarnaast actief uit om reviews achter te laten op Trulyyours.nl. Aanvullend marktonderzoek leert fabrikanten hoe hun producten worden ontvangen.

Vault79.com, Scoupy en Peerby
Truly Yours is een nieuwe participatie van SanomaVentures, de nog jonge investeringspoot van het Finse uitgeefconcern Sanoma Media in Nederland. Modeveilingsite Vault79.com was afgelopen september de eerste start-up die groeigeld mocht ontvangen. Daarna investeerde SanomaVentures nog in mobile couponing platform Scoupy en in de lokale leen- en huurservice Peerby.

SB Commerce
Ondertussen doet Sanoma Media zelf ook investeringen op het gebied van e-commerce; een week geleden maakte het bedrijf een belang bekend in SB Commerce, met als doel het bedrijf achter onder andere Voor-thuis.nl en Gadgethouse.nl helemaal over te nemen. Sanoma Media gaat met de kennis van SB Commerce fysieke woonwinkels begeleiden met de start van online verkoop, aldus Sander ten Dam van het uitgeefbedrijf vorige week tegen Twinkle.