In navolging van onder meer Tesco en websuper Ocado doet nu ook Ahold ervaring op met mobiel boodschappen doen vanaf billboards. Internetdochter Peapod heeft ze hangen op en rond perrons in Philadelphia. Scannen is shoppen.
Peapod, Amerikaanse marktleider in online boodschappen volgens Ahold, zou de eerste websupermarkt zijn die gebruikt maakt van billboard shopping in de VS. Het Britse Tesco begon er ongeveer een jaar geleden mee in Zuid-Korea, waarna vele soortgelijk initiatieven volgden.
Codes scannen
Met de campagne wil Peapod de aandacht vestigen op zijn mobiele applicaties, die toegang bieden tot duizenden producten. Wie een QR-code scant op de advertentie, kan de apps direct downloaden. Verder hoopt Peapod forensen te verleiden tot het doen van mobiele boodschappen on the spot. Door barcodes bij getoonde producten te scannen belanden items in het boodschappenmandje:
Procter & Gamble en Coca-Cola
Om billboard shopping mogelijk te maken sloot Peapod een overeenkomst met Titan, een grote exploitant van buitenreclame. Onder andere de fabrikanten Procter & Gamble en Coca-Cola haakten aan als partner voor de lancering. Hun producten zijn te scannen en te shoppen vanaf de billboards.
NB: In Twinkle nummer 1 van dit jaar verscheen een artikel met verschillende voorbeelden van transactionele mobiele scanapplicaties.
U kunt Twinkle voortaan ook lezen op de iPad, via de applicatie van Tablisto. Ter introductie is het eerste nummer gratis.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ook Ahold mikt op forenzen met mobiele scanapplicatie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.