Smaak.nl stelt zich vanaf volgende week voor aan het Nederlandse winkelpubliek. Via GroupDeal, FoodDeal en Marktplaats Aanbieding gaat de websupermarkt van Newco Food Retail kortingsbonnen verspreiden voor de zogenoemde Smaakbox.
In de Smaakbox zitten producten van 15 leveranciers van Smaak.nl. Wie een coupon koopt bij een van de genoemde kortingssites, kan de boodschappenmand ter waarde van 50 euro voor 19 euro bestellen.
Dat laat Frank van Oirschot weten aan Twinkle. Van Oirschot, directeur van Newco Food Retail, ontvouwde zomer vorig jaar het ambitieuze plan om een concurrent voor Albert Heijn’s Ah.nl in de markt te zetten. Smaak.nl is al enige tijd in de lucht, maar wordt vanaf volgende week dus actief gepromoot.
1.0-versie
Van Oirschot geeft aan dat het vooralsnog gaat om een 1.0-versie: ‘Het heeft allemaal wat langer geduurd met de technische voorbereidingen. Maar omdat je niet kunt blijven wachten met de lancering, starten we volgende week met de promotie. Op termijn zullen er nog tal van verbeteringen worden aangebracht, denk aan betere usability en aan koppelingen naar gerechten en menu’s.’
Content en vers
Die koppeling met relevante content moet een van de unique selling points worden van Smaak.nl, net als het sleutelwoord vers; Newco Food Retail heeft als uitbater van de al langer geopende webshop Culinaireversmarkt.nl korte lijnen met leveranciers van verswaren. Met de Versbezorger (recent interview) heeft het bedrijf ook een eigen logistieke tak in huis.
Een en ander wordt duidelijk in onderstaande afbeelding:
Long tail in food
‘Op de langere termijn willen we met Smaak.nl vormgeven aan de long tail in food’, geeft Van Oirschot aan waar hij uiteindelijk naartoe wil. Over vijf jaar moet Smaak.nl volgens de directeur driehonderdduizend producten in de virtuele schappen hebben staan.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Smaak.nl zet kortingsites in voor opening websupermarkt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.