Twinkle | Digital Commerce

Non-travel uitgaven VS boven 100 miljard

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:25

ComScore verwacht dat het totaal aan online consumentenuitgaven in 2006 zal stijgen naar 170 miljard. De non-travel uitgaven zullen daarbij voor het eerst de 100 miljard dollar-grens doorbreken.

‘Online consumentenuitgaven op Amerikaanse e-commercesites –en met name op non-travel sites- blijven sterk stijgen’, merkt Gian Fulgoni, directeur van ComScore, op. ‘Met een jaarlijks stijgen, dit jaar met 23 procent in het derde kwartaal, blijft het web zich ontwikkelen als sterkste drijver voor de groei in verkopen.’

Derde kwartaal

De Amerikaanse online verkopen zijn over het derde kwartaal weer gestegen. Voor het komende kwartaal wordt ook een stijging verwacht, meldt onderzoeksbureau ComScore.

In het derde kwartaal is er online–exclusief aan reizen- 23,1 miljard dollar uitgegeven, een stijging van 23 procent. De online uitgaven aan reizen zijn, onlangs een tragere groei, gestegen met 9 procent tot 18,2 miljard.

Daarmee komt het totaal bedrag dat door consumenten online uitgegeven wordt op 41,3 miljard in het derde kwartaal, wat neerkomt op een stijging van 16 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Bovengemiddeld

Terwijl de online uitgaven (exclusief travel) met 23 procent steeg, zijn er een aantal categorieën die bovengemiddeld stegen. Zo werd online aan consumentenelektronica 42 procent meer uitgegeven, en aan kleding en accessoires 32 procent meer dan een jaar eerder. De online uitgaven in de categorieën Sport & Fitness en Computer Sofware stegen met respectievelijk 29 en 27 procent.

Drie kwartalen

Over de eerste drie kwartalen van 2006 stegen de online uitgaven met gemiddeld 19 procent, naar 122,1 miljard. Non-travel uitgaven stegen met 24 procen tot 69,1 miljard. Online uitgaven in de reissector steeg over de eerste drie kwartalen met 13 procent tot 52,9 miljard.