Twinkle | Digital Commerce

Consumenten VS doen boodschappen online

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:39

Uit onderzoek van Forrester Research komt naar voren dat in de Verenigde Staten in het derde kwartaal voor 44 miljard dollar online verkocht werd. Dit is een stijging van 12 procent ten opzichte van een jaar eerder. Online boodschappen doen is ook steeds populairder, met een stijging van 17 procent.

Online groei

Over de eerste drie kwartalen van 2006 constateert Forrester een groei van 15 procent. Hoewel consumenten zich niet positief uitlaten over de verwachte online aankopen rond de feestdagen, denkt Forrester dat ook in het vierde kwartaal sterke winsten zullen worden geboekt. Naar verwachting stijgen de verkopen in de feestmaand naar 27 miljard.

Boodschappen

Forrester verwacht dat de Amerikaanse consument in 2006 in vergelijking met een jaar eerder 17 procent meer boodschappen via internet koopt. Vooral pure internetbedrijven zouden hiervan profiteren. Overigens is de stijging ook in andere retailsectoren waarneembaar.

Cadeaus

Omdat –volgens de regel- consumenten die drie keer via internet boodschappen hebben gedaan, dit zullen blijven doen, pakken online supermarkten uit met flinke cadeaus aan consumenten die voor het eerst online winkelen. Daarbij worden naast producten ook gimmicks ingezet, zoals dieettips en een online community.

Grote spelers

Natuurlijk telt ook een kwalitatief hoogwaardig aanbod, scherpe prijzen en snelle, probleemloze levering. In de VS heb je enkele grote spelers, zoals Fresh Direct, Peapod en Simon Delivers.

Sinds Fresh Direct in 2002 de virtuele deuren opende zijn al vijf miljoen bestellingen verwerkt. Er zijn nu 250.000 vaste klanten waarmee Fresh Direct een omzet van honderd miljoen dollar wist te realiseren. Peapod, eigendom van Ahold, bestaat al 17 jaar, en is de grondlegger van online boodschappen doen. Peapod werkt voor de orderverwerking samen met Stop&Shop en Giant, twee andere Ahold-dochters. Het zeven jaar oude Simon Delivers pioniert succesvol op gebied van logistieke concepten. Dit bedrijf is ook sterk in b-to-b, het levert onder meer aan kindercrèches, bedrijven, scholen en bejaardentehuizen.

Bron: Progressive Grocer via Marketing Online