Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels laten omzet liggen

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:44

Online thuiswinkels maken in beperkte mate gebruik van een gestructureerd acceptatiebeleid. Dit is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van fullservice creditmanagementorganisatie EDR Credit Servicesnaar het huidige kredietmanagement van de thuiswinkelbranche.

Deze snelgroeiende branche wordt in toenemende mate geconfronteerd met wanbetalers en fraude. Webwinkeliers blijken in geringe mate de kredietwaardigheid van klanten op een structurele manier na te gaan. Om het risico op wanbetaling uit te sluiten bieden veel bedrijven slechts een voorafbetaling aan. Dit blijkt echter ook veel potentiële klanten af te schrikken.

Een effectief acceptatiebeleid en een grotere variëteit aan betalingsopties kunnen zorgen voor een snellere groei van het marktaandeel van de branche. In Twinkle nummer 7, die volgende week uitkomt, worden de opvallendste conclusies uit het rapport belicht.