Twinkle | Digital Commerce

Nextail versmelt met oprichter Blokker

2018-03-22
1000562
  • [nieuws]
  • 1:28

Nextail stopt als zelfstandige online organisatie: founding father Blokker Holding trekt na de zomer in bij het e-commerce bedrijf, dat tegen begin volgend jaar volledig geïntegreerd zal zijn in de retailketen.

Die stap stelt Blokker in staat de omnichannel strategie te versterken en de groei van zijn online omzet verder omhoog te schroeven, meldt het bedrijf vanmorgen. Peter Scholtes, Nextails directeur Online Marketing, is per direct aangesteld als directeur e-commerce bij Blokker; zijn nieuwe afdeling bevat rond de veertig Nextail-medewerkers.

Nextail rondt de komende maanden lopende Service Level Agreements met externe partijen af; wanneer die beëindigd zijn, wordt de organisatie officieel opgeheven. Het hoofdkantoor van Blokker verhuist in de loop van dit jaar naar Nextails locatie in Amsterdam Zuidoost.

Online groei

Blokkers online omzet groeide sinds de komst van Nextail jaarlijks gemiddeld met een kwart. In de afgelopen jaren realiseerde Nextail onder meer de transformatie van Blokkers online platform naar een marktplaats, eind 2016. De website van voormalige dochter Intertoys maakte dezelfde transitie door, maar werd kort daarop verkocht aan Alteri Investors. In de meest recente Twinkle100 zijn Nextail en Blokker.nl samen de hekkensluiter van de top-10.

Van breedte naar diepte

'Nextail wordt gezien als de innovatietak van het concern', klonk het bij Blokker ten tijde van de oprichting in 2014. In die tijd hanteerde Blokker nog een breed vizier; de bedoeling was dat Nextail de digitalisatie van de zeven winkelformules van de holding onder zijn hoede zou nemen. Later hervormde de retailketen die filosofie naar een centrale koers, tegelijk met het afstoten van winkelformules en -vestigingen. De focus van Nextail is nu verscherpt van dienstverlener voor externe partijen naar Blokkers eigen e-commerce afdeling.