Twinkle | Digital Commerce

Colruyt laat klanten boodschappen voor elkaar doen

2018-03-21
1000562
  • 0:55

'Colruyt lanceert zijn peer-to-peer applicatie Apporto. De Belgische retailer hoopt daarmee een achtervang te bieden voor klanten die niet zelf naar de winkel kunnen komen.

Belgische consumenten kunnen gebruikmaken van Apporto middels een app; voor de minder digitaal vaardigen is er de Samana Boodschappenlijn, waar de gewenste producten kunnen worden doorgegeven. De app verbindt Colruyt-klanten met elkaar en voegt boodschappenlijstjes samen voor de vrijwillige shoppers, die de artikelen persoonlijk afleveren bij de ontvanger.

Naast Colruyt nemen ook supermarktketen OKay, ecologische supermarkt Bio-Planet en Spar Colruyt Group deel aan het nieuwe platform.

Thuisbezorgdienst

'In een tijd waarin vereenzaming toeneemt en mensen meer op zichzelf terug lijken te plooien, willen wij als retailer juist zorgen voor meer verbinding', zegt ceo Frans Colruyt. Naast het sociale peer-to-peer-platform werkt de supermarktketen ook aan een commerciële thuisbezorgdienst. Wanneer die van start gaat, is nog onbekend; Colruyt kent al wel een click-and-collect afhaalservice.