Twinkle | Digital Commerce

Amazon regelt abonneezaken Vogue, Wired en Vanity Fair

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

Amazon heeft een overeenkomst gesloten met Condé Nast, het Amerikaanse uitgeefconcern achter bladen als Vogue, Wired en Vanity Fair. De online retailer gaat abonnees van de verschillende titels benaderen met gerichte koopsuggesties.
 
Condé Nast is de eerste uitgever die op deze manier samenwerkt met Amazon, schrijft Reuters. Het bedrijf kan door de deal bezuinigen op zijn abonneeadministratie en bovendien krijgt het toegang tot de enorme klantendatabase van Amazon. De meeste Amerikanen kopen iedere maand bij de grootste webwinkelier ter wereld.

Toptitels
Amazon gaat het zijn klanten mogelijk maken om eenvoudig abonnementen te starten, aanpassen of opzeggen. Door in te loggen met hun Amazon-account kunnen ze hun registratie regelen voor zeven toptitels van Condé Nast: Vogue, Wired, Vanity Fair, Glamour, Bon Appetit, Lucky en Golf Digest. Behalve de papieren versie krijgen klanten standaard ook toegang tot een digitaal equivalent.

Van deurmat naar muismat
Top op heden werft en onderhoudt Condé Nast zijn abonnees voornamelijk via direct mail: Amerikanen vinden bijvoorbeeld flyers op de mat of inserts in andere magazines die ze ingevuld retour kunnen sturen. Die alternatieven blijven vooralsnog bestaan, maar volgens Reuters zou Condé Nast al zijn abonneezaken op termijn willen uitbesteden aan Amazon.

Cross-selling
Amazon deed al abonnee-ervaring op met het eigen bezorgconcept Prime, met Amazon Instant Video en met zijn uitleenservice voor boeken. Door de deal met Condé Nast kan Amazon niet alleen meeverdienen aan de verkoop van tijdschriften, ook krijgt het extra doelgroepinformatie in handen om gericht producten aan te prijzen en aan cross-selling te doen.