Twinkle | Digital Commerce

Modemagazine koppelt eigen webshop aan getoonde kleding

2017-11-09
180101
  • 0:53

Het Amerikaanse modeblad Lucky Magazine en online retailer BeachMint slaan de handen ineen. Samen openen ze een nieuw e-commerce bedrijf, dat alles uit elk nummer van Lucky Magazine te koop wil gaan aanbieden.

Lucky Magazine is onderdeel van uitgeverij Condé Nast, waar onder andere ook Vogue onder valt. Onder de vlag van Lucky Magazine hangt al een catalogus voor betaalbare kleding, meldt VentureBeat.

Kleding uit print online kopen
Het mediamerk krijgt een meerderheidsbelang in het nieuwe e-commerce bedrijf The Lucky Group. Daarop komt kleding uit het papieren Lucky Magazine te koop te staan. Op het al bestaande Luckymag.com worden vooral artikelen aangeboden die voorbij komen in online artikelen.

BeachMint
Partner BeachMint exploiteert de e-commerce sites ShoeMint, StyleMint, JewelMint en IntiMint, waarop consumenten zich in kunnen schrijven om luxeproducten tegen een gereduceerde prijs te kopen. Volgens The Wall Street Journal is het bedrijf sinds zijn oprichting in 2010 nog niet winstgevend geweest.