Twinkle | Digital Commerce

Postorderaars favoriet bij zoektocht naar spijkerbroek

2017-11-08
170130
  • 0:57

Nederlandse consumenten kopen hun spijkerbroek, als ze die online willen bestellen, het liefste bij bekende webwinkels zoals Wehkamp en Neckermann, omdat deze bedrijven een betrouwbare uitstraling hebben.

Van de ondervraagde mensen die hun spijkerbroek online kopen, zegt 85 procent dat te doen bij een traditioneel postorderbedrijf. Bijna een kwart zegt ook wel eens een broek te kopen in speciale webshops en ongeveer een op de tien wijkt uit naar veilingsites. Dat is volgens Elsevier Retail gebleken uit een onderzoek van bureau GfK in opdracht van het vakblad Textilia.

 

Uitzondering op het koopgedrag vormen jongeren. Twintigers blijken relatief makkelijker te kiezen voor gespecialiseerde webwinkels en online winkels van merken. Ruim vier op de tien ondervraagden twintigers gaat online naar een gespecialiseerde webwinkel of koopt zijn broek rechtstreeks op de site van het betreffende merk.

 

Onder dertigers zijn eBay en Marktplaats populairder dan gemiddeld als het om de aankoop van een spijkerbroek gaat, aldus de onderzoekers.