Groothandels zetten in toenemende mate webwinkels in als verlengstuk van de eigen onderneming. Dat constateert Unit 4 Agresso op basis van de sterk toegenomen verkoop van zijn webwinkelmodule Web Solutions, onderdeel van de groothandelsapplicatie Agresso Wholesale. In 2006 bestelde bijna 45 procent van alle nieuwe klanten van het pakket deze webwinkelmodule, in 2005 was dit nog 23 procent.
Aansluiten
Over het algemeen sluiten de webwinkels van groothandels aan op de interne bedrijfsprocessen, en is het een uitbreiding van de dienstverlening van het bedrijf. Daarnaast is de webwinkel een extra etalage. Vooral het selfservice-component zou groothandels aanspreken.
Kleinere groothandels
Opvallend is volgens Unit 4 Agresso de toegenomen acceptatie van webwinkels bij de wat kleinere groothandelsorganisaties. ‘Zij volgen hierin de grotere handelsorganisaties die inmiddels een duidelijke visie hebben ontwikkeld over hoe internet past binnen de bedrijfsstrategie’, meldt de organisatie. ‘Daarnaast is er een betere spreiding binnen de branches. Ook branches waarin een webwinkel nog geen gemeengoed is, starten steeds vaker een online-shop.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groothandels steeds vaker eigen webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.