Twinkle | Digital Commerce

Welvarende consumenten zoeken massaal online

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:22

Welvarende Amerikanen zoeken vrijwel allemaal eerst online naar informatie voordat ze tot aanschaf van consumenten elektronica overgaan. Computers worden door meer dan de helft online gekocht. Daarbij maakt de prijs niet uit.

Productwebsites

Ruim 93 procent van de welvarende Amerikanen, met een inkomen boven de 100.000 dollar, doet volgens onderzoek van BIGresearch en Home Electronics Journal online research naar consumentenelektronica. Daarbij zoekt 62 procent op productwebsites en eenzelfde percentage gebruikt zoekmachines. Bij 27,5 procent maken e-mailnieuwsbrieven onderdeel uit van de zoektocht.

Computer

Uit het onderzoek komt naar voren dat meer dan de helft van de welvarende Amerikanen van plan is een computer online te kopen. Producenten zouden daarbij niet bang moeten zijn om ook dure modellen aan te bieden. Het blijkt dat deze consumenten gerust een computer van 5000 dollar aanschaffen, zonder dat ze het model gezien hebben.

Uitgaven advertenties

De resultaten van het onderzoek betekenen volgens analisten van eMarketer dat aanbieders van computerproducten hun doelgroep dus online zullen vinden. Aan online advertenties voor computerproducten werd de afgelopen jaren veel geld uitgegeven. Het was de op twee na grootste categorie qua uitgaven, blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau en PriceWaterhouseCoopers.

Stijgt weer

Het bedrag dat online aan dergelijke advertenties uitgegeven werd daalde een aantal jaren, maar naar verwachting zal dit nu weer gaan stijgen. In 2003 had 20 procent van alle online advertenties betrekking op computerproducten (qua uitgaven), in 2004 was dit 18 procent en in 2005 en 2006 was dit 15 procent van de totale online advertentie-uitgaven. Voor 2007 wordt een stijging van een procent verwacht, wat neerkomt op 2,8 miljard dollar.

Bron: eMarketer