Dinsdag 18 maart 2014

6926 keer gelezenNu reageren

Drie speerpunten

Gastblogger

Drie speerpunten

Bart van Ham, commercieel directeur bij Kijkshop, vroeg zich in de column van vorige maand af waar online pure player Typhone.nl kansen ziet om zijn businessmodel uit te bouwen. Het antwoord komt van Edgar Hofstee, managing director van het bedrijf. 

'We zijn continu bezig om ons businessmodel uit te bouwen door te zoeken naar interne verbeteringen en externe groeimogelijkheden. Zo zijn we in de afgelopen twee jaar stevig gegroeid, ondanks uitdagende marktomstandigheden waar de marges zijn gekrompen.

Klantervaring staat daarbij centraal. Dagelijks verbeteren we onze website en aanverwante processen zodat de klantervaring toeneemt en daarbij ook de conversie. Zo zijn we in 2013 als eerste in Nederland gestart met digitale contractondertekening door middel van een sms voor het verlengen van een mobiel abonnement. Dat scheelt de klant zowel papierwerk als tijd en wordt daarom als zeer gemakkelijk ervaren. Daarnaast hebben we een online adviestool ontwikkeld die alle abonnementen en proposities vergelijkt op basis van de wensen van de klant, om zo de juiste persoonlijke keuze te maken. Kortom, we proberen het beste van de winkels naar online te halen met daarbij alle gemakken van een online aankoop. Prijsverschillen worden immers steeds kleiner en de complexiteit neemt toe door de komst van data en straks ook ‘quad play’. Door uit te blinken in de totale klantbeleving gaan we groeien.

Natuurlijk kijken we ook naar externe kansen. We zijn twee jaar geleden gestart met een partnermodel waarbij we abonnementcondities distribueren en onze partners ondersteunen bij online marketing en websiteoptimalisatie. Dit gaan we uitbreiden met een nieuw shop-in-shop-model waarmee we partners het volledige telecompropositiemanagement, de contractverwerking én de logistiek uit handen nemen met behoud van hun eigen branding en klantervaring. Daarnaast kunnen we ondersteunen op het gebied van marketing. Abonnementen verkopen blijft een complex product dat niet iedereen (goed) kan aanbieden. Met ons partnermodel hebben wij daar de oplossing voor.

Tot slot rollen we dit kalenderjaar ons concept in meerdere landen uit, te beginnen op korte termijn in Duitsland. Nederland zal als ‘centre of excellence’ fungeren waarbij het delen van capaciteit, kennis en kunde de succesfactor moet worden. Door de internationale uitrol en doorontwikkeling van ons partnermodel kunnen we onze kosten lokaal verlagen, meer kennis in huis halen en onze relevantie naar klanten en partners vergroten. Samen met het optimaliseren van de klantervaring zijn dit de speerpunten om ons businessmodel uit te bouwen.'

Edgar Hofstee is managing director van Typhone.nl. Zijn vraag aan Erwin Bruggink, managing director van Redcoon Benelux: ‘Hoe onderscheiden jullie je ten opzichte van de grote online spelers binnen het consumentenelektronicasegment?’. Het antwoord leest u in Twinkle 4-2014.

 

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 3-2014.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Performance (User-experience)



Geef nu als eerste een reactie op:
Drie speerpunten

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.