Dinsdag 19 maart 2013

10784 keer gelezen2 x gereageerd

Facebook, heerlijk!

Gastblogger

Facebook, heerlijk!

Ellen van Veghel, eigenaresse van Sloggies.nl, vroeg zich in de column van vorige maand af of Topvintage.nl veel gebruikmaakt van social media om nieuwe klanten te werven of om acties aan te kondigen. Het antwoord komt van Angelique van den Born-Miserť, eigenaresse van de online boetiek.

`Laat ik beginnen door te zeggen: ik ben gek op social media! Het is een niet weg te denken onderdeel van onze samenleving geworden en voor een bedrijf is het juist daarom een fantastische verrijking van je kanalen om op een meer “natuurlijke” manier - anders dan pure reclame - (potentiŽle) klanten te bereiken. Je bent aanwezig daar waar je (potentiŽle) klanten zijn.

Dus om de vraag te beantwoorden: ja, wij maken gebruik van social media. TopVintage is aanwezig op diverse social media-kanalen, zoals Facebook, Hyves, Twitter en Pinterest - waarbij Facebook onze grootste aandacht heeft. Onze pagina heeft meer dan 46.000 Likes en het is inmiddels een verlengstuk van onze website geworden. Eťn van onze kenmerken is dat wij onze klanten op een informele, vriendelijke manier benaderen. Facebook is hťt platform voor een dergelijke interactie. Dagelijks ben ik er te vinden, heerlijk! Juist voor een internetshop biedt het de mogelijkheid om direct contact te hebben met je klanten en te zien wat je klanten willen, of juist niet.

Sinds de start van onze shop ontvangen wij spontaan foto's met daarop onze kleding op bijvoorbeeld feestjes. Het is een plek om vragen te stellen, opmerkingen te geven of iets leuk te vinden. Ook wisselen consumenten er onderling ideeŽn uit. Kortom: er is een heuse TopVintage-community ontstaan en dat is ook altijd ons streven geweest. Tevreden klanten worden ambassadeurs van je winkel: beter kan niet!

Onze ervaring is: mensen houden van nieuwtjes. Ons aanbod wisselt dagelijks en dat kondigen wij aan op Facebook, naast bijvoorbeeld acties. Om je pagina te laten groeien en zo veel mogelijk mensen te bereiken is het enorm belangrijk om betrokkenheid te creŽren. Dat betekent onder andere dat je als ondernemer actief bezig dient te zijn met je (potentiŽle) klanten en niet alleen maar plaatjes van nieuwe producten plaatst, maar vooral ook oprechte interesse in je klant toont. Dat is een van de “geheimen” van ons succes op het gebied van social media.'

Angelique van den Born-Miserť is eigenaresse van Topvintage.nl. Haar vraag aan Patrick Klein, oprichter van Bofashion.nl: ''Je bent als internetondernemer naast je webshop een stenen winkel begonnen. Waarom heb je deze stap genomen en wat zijn je ervaringen?''

Zijn reactie kunt u lezen in Twinkle 4-2013.

Deze posting verscheen eerder als wisselcolumn in Twinkle 3-2013.


0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Social media marketing (Marketing)



Er is op dit moment 2 keer gereageerd op:
Facebook, heerlijk!
  1. Hanneke Kornblum op vrijdag 22 maart, 2013 om 11:18
    www.ondergoedvoorkinderen.nl

    Voor ieder internetondernemer het voorbeeld hoe je in contact komt en blijft met je klant! Kunnen we nog veel van leren...

  2. Franky op vrijdag 12 april, 2013 om 15:06
    www.facebook-zoeken.nl

    Leuk om te zien hoe jullie in zo'n korte termijn een sterke Facebook Community hebben opgebouwd. Juist die oprechte interesse in de klant, daar kunnen veel bedrijven nog wat van leren!


Laat een reactie achter:









Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.