Dinsdag 26 februari 2013

2857 keer gelezenNu reageren

Extra shops

Gastblogger

Extra shops

Maurice Brand, eigenaar van Novashops.com, vroeg zich in de column van vorige maand af hoe je het beste het assortiment uitbreidt in de breedte. Het antwoord komt van Ellen van Veghel, eigenaresse van Sloggies.nl.

`Via Sloggies.nl verkopen wij natuurlijk alleen Sloggi-ondergoed. In principe staat de gehele collectie die de importeur aanbiedt online. Het assortiment van Sloggi is heel breed; tot de doelgroep behoren in principe alle achttien- tot tachtigjarigen. Al hebben nog steeds veel mensen het idee dat we alleen de klassieke slip is of juist de slip van de billboards - die we vast allemaal kennen? - verkopen. Maar er is nog veel meer.

In de zomer voeren we bijvoorbeeld ook een uitgebreide collectie badkleding en twee keer per jaar verschijnen er modische series voor dames en heren. Deze series worden altijd opgenomen in de collectie van de webshop, mede omdat deze in de stenen winkels niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn. Voor deze series geldt op = op.

Series die niet succesvol zijn en een te lage omzetsnelheid hebben, worden in de opruimingshoek geplaatst voor een leuke prijs. Dit is natuurlijk altijd interessant voor de klant, want vaak ligt het niet aan de kwaliteit of pasvorm, maar aan een kleur die minder gewild is. Dit geldt ook voor uitlopende series, zo hou je de collectie altijd up-to-date.

Helaas is het binnen Sloggies.nl niet mogelijk om ons eigen assortiment samen te stellen, puur omdat we afhankelijk zijn van de collectie van de importeur. Natuurlijk heb ik ook zo mijn eigen ideeën over de collectie, maar binnen Sloggies.nl kan ik daar weinig mee. Daarom voeren we ook andere webwinkels, waar andere merken te bestellen zijn.

Omdat ik zelf al jarenlang in de “ondergoedwereld“ meedraai, kunnen wij de klanten die ons benaderen ook goed adviseren over de modellen en materialen die het meest bij hun passen. Mochten deze klanten niet kunnen slagen binnen Sloggies.nl, dan kunnen we ze altijd naar een van die andere webwinkels doorverwijzen, waaronder Tencateondergoed-vetex.nl, Kinderondergoed.com, Vetex.nl, Wowlingerie-vetex.nl en Ondergoed-vetex.nl. Iedereen heeft immers zijn eigen wensen wat betreft ondergoed.'

Ellen van Veghel is eigenaresse van Sloggies.nl. Haar vraag aan Angelique van den Born-Miseré, eigenaresse van Topvintage.nl: ‘Maken jullie veel gebruik van social media om nieuwe klanten te werven of om acties aan te kondigen? Zo ja, hoe doen jullie dat? Zo nee, waarom niet?'

Haar reactie kunt u lezen in Twinkle 3-2013.

Deze posting verscheen eerder als wisselcolumn in Twinkle 2-2013.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Voorraadbeheer (Logistiek)



Geef nu als eerste een reactie op:
Extra shops

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.