Twinkle | Digital Commerce

CheapTickets heeft een broertje: CheapCargo

2017-11-11
170130
  • 1:47

Eindelijk! Er is nu een webwinkel voor transport van pakjes en pallets. Het ambitieuze doel van CheapCargo is op een overzichtelijke manier de transportmarkt voor kleinere ondernemingen inzichtelijk te maken.

Je voert de gegevens van de zending in en de website komt met de beste transporteurs. Dat lijkt een ideale oplossing voor webwinkeliers die met enige regelmaat pakjes of pallets naar klanten, waar dan ook in Europa, willen versturen. Het is namelijk verrekte lastig om in de mist van tarieven, serviceniveaus, websites en 0800-nummers de weg naar de juiste transporteur te vinden voor die zendingen. En net als zusje CheapTickets, waar je even zo gemakkelijk je vliegtickets kan bestellen, wil deze website in korte tijd een flink marktaandeel gaan verwerven. 

Ik ben voor! Het boeken van een pakje moet eenvoudig en transparant kunnen ...en tegen de beste prijs. Ik heb het meteen even geprobeerd natuurlijk. Zelfs met de meeste exotische bestemmingen komt CheapCargo.com met suggesties van aangesloten transporteurs. En wat lopen de tarieven uiteen! Helaas kan CheapCargo de weg andersom, van een buitenlands adres (jouw leverancier) naar Nederland, nog niet aan.

Naast informatie over tarieven geeft CheapCargo de verschillende serviceniveaus weer: volgende dag voor 9 uur, volgende dag of enkele dagen later leveren. Het boeken van de zending gaat daarna simpel: ‘Easy, does it’. Als klant kun je kiezen. Je boekt of incidenteel, of je neemt een abonnement. 

CheapCargo is niet geschikt voor het uitbesteden van grote, frequente pakjesstromen. Het is wel een handige aanbieder van informatie voor webwinkeliers die af en toe iets te versturen hebben naar klanten in binnen- en buitenland.

CheapCargo haalt zijn informatie vandaag bij veertien aangesloten transporteurs. Jammer is dat grote pakjesbezorgers als Selektvracht, GLS, UPS en TNT zich nog niet hebben aangesloten. DHL, DSV en DPD juist weer wel.

Koudwatervrees van de andere transporteurs? Bang voor transparantie of duidelijkheid voor de klant? Of gewoon een kwestie van nog even wennen? Juist dit nieuwe e-commerce kanaal biedt de transporteurs een goedkope manier om vele duizenden min-of-meer incidentele klanten, op een klantvriendelijke manier, te benaderen. Daarmee is volgens mij niets mis en laten die andere transporteurs domweg kansen liggen.

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de lezers van Twinklemagazine.nl!