Twinkle | Digital Commerce

ING de grens over met Layar

2017-05-27
173130
  • [nieuws]
  • 1:32

ING gaat zijn applicatie op de transreële mobiele browser van Layar binnenkort introduceren over de grens. De investering in augmented reality past in de filosofie van de bank, die een rol voor zichzelf ziet weggelegd als distributeur van online content.

Dat zei Diederick van Thiel, marketingdirecteur voor particulieren bij ING, gisteren tijdens de Thuiswinkel Update. ING wil klanten online gaan binden en boeien met verleiding.

Volgens Van Thiel wordt ook in de bankensector ‘advertisement vervangen door entertainment’. Met drie voorbeelden op deelgebieden gaf Van Thiel aan hoe ING dat in de praktijk brengt.

  • Verleiding met toegang:
    ING participeert in de augmented reality-toepassing van het Nederlandse Layar, die smartphone-gebruikers informatie verschaft over kantoren en diensten via de camerafunctie van hun mobiele telefoon (meer info over Layar hier). Binnenkort wordt deze feature ook buiten onze landsgrenzen uitgerold. Verder wil ING zijn Nederlandse 'Layar' koppelen aan die van Funda, waardoor gebruikers meteen kunnen zien of ze een vacant huis kunnen betalen.
  • Verleiding met persoonlijke service:
    Met de introductie van het digitale huishoudboekje Tim probeert ING persoonlijk en relevant te communiceren met zijn doelgroep. Ook dit initiatief krijgt navolging in het buitenland.
  • Verleiding maatschappelijk:
    ING Direct probeert Britten op een positieve manier bij het merk te betrekken middels een portal vol feel good video’s van gewone mensen.

Van Thiel concluderend: ‘In mijn visie groeit ING uit tot een leverancier van diensten, maar ook van content.’

'Google grootste concurrent'
De marketingdirecteur zegt Google als de grootste concurrent te zien van zijn organisatie: 'De concurrentiestrijd met andere Nederlandse banken is minder spannend. Google is bezig met financiële producten. Met de ongelooflijke hoeveelheid informatie die ze hebben en het veelvuldige klantcontact via hun zoekmachine is dat een partij om sterk in de gaten te houden. Dat sluit overigens niet uit dat je ook goed met zo'n bedrijf samen zou kunnen werken.'