Twinkle | Digital Commerce

Google experimenteert met reisaanbod

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:56

Google test het aanbieden van reizen in Duitsland en Groot-Brittannië. Het gaat om de verkoop van losse vluchten, hotelboekingen en combinaties daarvan in pakketreizen, zowel particulier als zakelijk. 

Volgens Google is zijn nieuwe pilot uniek in het automatisch genereren van een gebundelde combinatie van vlucht en hotel, ofwel dynamic packaging. Tot nu toe stelden reisaanbieders die combinaties altijd zelf vast, maar in het Duitse en Engelse experiment bepalen zoekopdrachten hoe de voorgestelde pakketten eruit zien.

Testfase
Google biedt de reizen aan in samenwerking met enkele grote spelers als Lufthansa en Air Berlin en voert momenteel gesprekken met TUI. Dat vertelde het bedrijf vandaag op een congres in Londen. Google benadrukt dat het project in testfase zit en dat slechts sommige Duitse en Engelse gebruikers de reizen te zien krijgen.

Google Destinations
Het nieuwe aanbod is te vinden in het logistieke gedeelte van Google Destinations, dat sinds een jaar reislustigen informeert over vliegtickets, accommodaties en excursies. De zoekmachine biedt sinds 2011 de optie om vluchten te boeken bij partners via Google Flights.