Twinkle | Digital Commerce

Amsterdamse kunstwebshop cross border met groeigeld

2017-05-28
1500844
  • [nieuws]
  • 1:02

De Amsterdamse kunststart-up The Public House of Art heeft groeigeld gekregen om internationaal uit te breiden. Investeerder Q2Q uit Londen pompt 1,5 miljoen euro in het platform voor deze ambitie.

We are not a f*cking gallery!, luidt het motto van The Public House of Art. Het platform wil een plek zijn voor betaalbare en toegankelijke (‘minder snobistische’) kunst voor een breed publiek. De prijzen variëren van 100 euro tot 2000 euro, de werken worden per thema geïntroduceerd aan de digitale bezoekers.

Drieduizend kunstwerken
The Public House of Art is opgericht door Sid Sand, die het bedrijf leidt samen met voormalig Travelbird-cmo Maarten Bitter. In de afgelopen achttien maanden heeft de webshop meer dan drieduizend kunstwerken verkocht, laat het weten in een persbericht.

Shop-in-shop
‘We gaan de investering van Q2Q gebruiken om onze business internationaal uit te breiden, het online platform verder te ontwikkelen, nieuwe kunstcollecties te bouwen en het opzetten van een nieuw shop-in-shop concept’, vertelt Sand. ‘We gaan door met onze missie om de huidige kunstbranche op te schudden en kunst toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen.’

Lees ook:
Video Vrijdag: Artsy als ‘de Yelp voor kunstgalerieën' (21-3-2014)