Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn doet eerste Nederlandse proef met bestelknop

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:50

Albert Heijn begint een pilot met slimme koelkastmagneet Hiku, waarmee consumenten via een microfoontje en barcodescanner hun boodschappenlijst thuis kunnen samenstellen. Daarmee test de supermarktketen de eerste Nederlandse toepassing van de bestelgadget.

Het apparaatje verzamelt ingesproken of gescande artikelen op een lijstje in Appie, de mobiele applicatie van Albert Heijn. 'Het maken van een compleet boodschappenlijstje wordt een stuk makkelijker en leuker,' aldus de supermarkt, die tweehonderd klanten uitnodigde om Hiku thuis te testen. Gebruikers kunnen met hun boodschappenlijstje zelf naar de winkel, maar kunnen de bestelling ook laten thuisleveren of naar een pick-up point laten sturen.

Nederlandse primeur
Bij sommige Franse en Amerikaanse supermarkten kunnen shoppers al bestellen met Hiku; Albert Heijn pakt de Nederlandse primeur. In Groot-Brittannië introduceerde supermarktketen Waitrose de koelkastmagneet, die doet denken aan Amazons Dash-knop die inmiddels ook in Europa zijn intrede gedaan heeft.