Twinkle | Digital Commerce

Kadopagina.nl internationaal verder als Surprisefactory.nl

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Cadeau-webshop Kadopagina.nl noemt zichzelf voortaan Surprisefactory.nl in zijn veroveringstocht naar het buitenland. De webshop, die al in Nederland en Vlaamstalig België actief is, start dit jaar in Duitsland en Frankrijk.

Kadopagina.nl is sinds 1999 actief in de online markt voor geschenkbonnen. Het bedrijf deelt geen omzetcijfers, maar die komen uit rond 'een paar miljoen euro', zegt directeur Jim Advocaat tegen Twinkle.

Geen hoge investering nodig
Voor internationale uitbreiding hoeft het bedrijf niet veel te investeren, aldus Advocaat. 'Dat is het voordeel van wat wij doen: we verkopen cadeaubonnen, daarvoor zijn geen grote distributiecentra nodig. We printen ze en versturen per post. Buitenlandse bestellingen posten we in het land zelf, zodat de levertijd verkort wordt. Het meeste doen wij vanuit Nederland, onze klantenservice is ook hier gevestigd.'

Belevenis
Om zich ook in het buitenland te kunnen onderscheiden, mikt Kadopagina.nl, nu Surprisefactory.nl, op het toevoegen van belevenis bij een cadeaubon. 'Je kunt natuurlijk een diner cadeau geven. Maar als dit op honderd meter hoogte is, heb je pas echt een verrassend cadeau,' zegt Advocaat.