Google breidt zijn feature uit die informatie geeft over de drukte in fysieke winkels. In voorbereiding op de grote shopdagen laat de zoekmachine nu ook realtime zien waar het beter wel of niet vertoeven is. Ook geeft Google inzicht in de services van retailers.
Popular Times werd vorig jaar zomer in Search en Maps gepresenteerd als hulpmiddel om de drukte in fysieke winkels te vermijden. Consumenten konden al per winkel zien op welke dag en welk tijdstip het er doorgaans druk is of niet. Nu wordt deze functie realtime gemaakt, om het bezoek nog beter te kunnen plannen.
Nederlands voorbeeld
In onderstaand voorbeeld is te zien dat consumenten volgens Google ongeveer 20 minuten tot 1 uur verblijven in de vestiging van De Bijenkorf in Amsterdam:
Afdelingen services
Daarnaast biedt Google inzicht in hoe laat bepaalde afdelingen open zijn in een fysieke retailvestiging en geeft de zoekgigant aan wanneer welke services van toepassing zijn bij retailers of restaurants. ‘Je ziet bijvoorbeeld welke uren een restaurant de maaltijden ook thuis levert’, schrijft Google in een blogpost.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google geeft drukte in winkels nu realtime weer
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.