‘Opnieuw sterke groei internet’, schrijft het CBS vandaag over de online verkoopontwikkeling in de Nederlandse detailhandel. Afgelopen juli steeg de webomzet met 16 procent, overigens iets minder dan in de periode ervoor.
In het tweede kwartaal van dit jaar nam de online detailhandelsomzet namelijk met 20 procent toe. De groei kwam 4 procentpunten lager uit in juli, een maand waarin de Nederlandse detailhandel als geheel een klein omzetplusje noteerde (0,9 procent).
Meeste groei voor webwinkels
Ook in juli groeide de online omzet van ‘webwinkels’ (bedrijven die primair via internet verkopen) weer harder dan die van ‘multichannelers’ (bedrijven met fysieke winkels die daarnaast online verkopen): met respectievelijk 19 en 13 procent.
Lees: Winkelsluitingen dragen bij aan enorme groei webuitgaven (9 september 2016)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: 16 procent meer internetbestedingen in juli
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.