Twinkle | Digital Commerce

Consument koopt pizza via Messenger bij Domino’s

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

Een pizza via Facebook met één emoticon bestellen, dat is nu mogelijk bij Domino’s Pizza. Het bedrijf laat klanten mobiel via Messenger een order plaatsen, door het woord ‘pizza’ of een emoticon van een pizza te typen.

‘Gemakkelijker een pizza bestellen kan niet’, zegt Nick Dutch, head of digital, trots tegen de Britse krant de Mirror. ‘Dom’, zoals de Messenger bot is genoemd, moet gekoppeld worden aan de Easy Order- en de Facebook-account van de Domino’s klant.

Favoriete pizza
Daarna kan het bestellen op de iPhone of Android-telefoon via Messenger starten. In de Easy Order-account legt de klant zijn favoriete pizza, bezorgadres en betaalgegevens vast.

Chatbots
Met bijna een miljard actieve Messenger-gebruikers heeft Domino’s een flinke doelgroep, aldus Dutch. Retailers hebben sinds april de mogelijkheid om producten direct vanuit Messenger te verkopen. Sindsdien zijn zo’n elfduizend chatbots gecreëerd. De bots werden vorige maand nog meer geautomatiseerd met verschillende nieuwe functies. Zo kunnen consumenten sneller reageren op een bericht van een webwinkel, door gebruik te maken van voorgeprogrammeerde antwoorden. Ook is het voorgebakken shopmenu interessant.