De Amerikaanse matrassenstartup Casper start deze zomer zijn verkoop op de Britse markt. De stap naar Europa is volgens de directie een logische, aangezien Europeanen ‘sinds dag één’ veel interesse in de opgerolde matrassen tonen.
Casper wil het kopen van een matras vereenvoudigen. Consumenten kunnen een Casper-matras in de webshop aanschaffen, waarna het opgerold in een doos wordt thuisbezorgd. Klanten krijgen vervolgens honderd dagen de tijd om het artikel uit te proberen.
100 miljoen dollar in één jaar
Met deze strategie heeft het bedrijf in zijn eerste volledige boekjaar 100 miljoen dollar omgezet. Daarnaast haalde de startup sinds zijn oprichting in 2014 in totaal 71,5 miljoen dollar aan groeigeld op.
Kantoor in Berlijn
Groeigeld dat Casper nu gebruikt om Europa te veroveren. Het bedrijf bevestigt aan Internet Retailer deze zomer de stap naar de UK te maken. Ook heeft Casper inmiddels een kantoor geopend in Berlijn, waarvoor het onder andere een copywriter Frans en Spaans zoekt. Nederland wordt vooralsnog niet genoemd.
Sterreninvesteerders
Net zo opvallend als de kapitaalinjecties en groeiambities van de startup, is de lijst met investeerders. In 2014 stapte Hollywood-ster Ashton Kutcher al in het bedrijf, gevolgd door filmgrootheden Leonardo DiCaprio en Tobey Maguire en Maroon 5-muzikant Adam Levine.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Matrassenstartup Casper komt naar Europa
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.