Twinkle | Digital Commerce

Pinterest introduceert advertentienetwerk in Europa

2017-05-27
180101
  • 0:55

Pinterest maakt zijn promoted pins programma beschikbaar voor Britse bedrijven. Daarmee zet het social mediabedrijf een eerste stap op Europese bodem met zijn e-commerce mogelijkheid.

Promoted pins werden ruim een jaar geleden gelanceerd voor Amerikaanse ondernemingen. De advertenties zien er hetzelfde uit als standaard pins, maar bevatten een link naar de webwinkel van de retailer. Conversie tracking pixels houden de route bij die consumenten maken na het klikken en tonen wat deze gebruikers eventueel gekocht hebben.

Pilot partners
Britse bedrijven kunnen nu ook inzetten op verkoop via Pinterest. De promoted pins worden als eerste gebruikt door pilot partners John Lewis, Made.com, B&Q en Tesco. Volgens The Drum pinnen Britten zo’n 1,6 miljoen items per dag, wat de advertentie een interessante inkomstenbron maakt. Andere Engelstalige landen volgen later dit jaar.

Buyable pins
Naast promoted pins zijn zogenoemde buyable pins een e-commerce mogelijkheid op het sociale netwerk. Buyable pins bevatten een blauwe koopknop waarmee consumenten - anders dan bij promoted pins - in Pinterest kunnen afrekenen. Deze pins zijn ook centraal doorzoekbaar.