Twinkle | Digital Commerce

Pinterest stelt promoted pins open voor alle bedrijven in VS

2017-05-27
180101
  • 1:17

Pinterest maakt zijn advertentienetwerk promoted pins beschikbaar voor alle Amerikaanse adverteerders. Eerder mocht alleen een kleine groep partners de functie testen. Ook opent Pinterest volgend jaar een leerschool voor bedrijven.

Promoted pins zijn gesponsorde berichten die vanaf 1 januari kunnen worden ingekocht door alle Amerikaanse ondernemingen. Met een geschatte 70 miljoen actieve gebruikers heeft Pinterest een interessante vijver voor marketeers.

Goede prestatie
Een test met promoted pins begin dit jaar heeft aangetoond dat ze net zo goed presteren als andere pins; gemiddeld wordt een promoted pin elf keer ‘gerepint’, schrijft Pinterest in een blogpost. Wanneer de promoted pins naar Europa komen is nog onbekend. Waarschijnlijk gebeurt deze uitrol ook in fasen, vergelijkbaar met die in de VS.

Pinstitute
Naast de uitbreiding van promoted pins komt het sociale medium volgend jaar met een soort Pinterest-leerschool. Pinstitute is een programma waarin ondernemingen - ook die geen gebruik maken van promoted pins - inzicht krijgen in hoe zij Pinterest het beste kunnen gebruiken. ‘Je leert welke pins het beste scoren, wat "pinners" belangrijk vinden en welke plannen wij hebben voor de toekomst’, promoot Pinterest zijn workshops binnen het programma.

Rich pins
Promoted pins zijn niet de enige pins waarmee Pinterest contact zoekt met bedrijven. Eerder lanceerde het bedrijf al zogenoemde rich pins voor webwinkeliers. Rich pins bieden retailers de mogelijkheid om extra informatie aan product pins toe te voegen. Deze informatie bestaat uit een voorraadchecker, een realtime prijs van het artikel en een ‘koop nu’-knop.