Twinkle | Digital Commerce

‘Nieuwste Blokker’ nu ook online doorgevoerd

2017-05-27
180101
  • 1:19

Een vernieuwde look & feel, betere navigatie en meer inspiratie moet de ‘Nieuwste Blokker’ ook online weer op de kaart zetten. Het bedrijf heeft ruim een week na de aankondiging van zijn fysieke transformatie een nieuwe webwinkel gelanceerd.

De nieuwe homepage ziet er frisser uit en bevat het logo waarmee Blokker zijn online aanwezigheid ook op de gevel van zijn winkels benadrukt: Blokker. (‘punt nl’).

Losse producten van homepage
De indeling van de menu’s en banners is vrijwel gelijk gebleven, op één verandering na. In plaats van losse producten op de homepage aan te prijzen, hebben verschillende winkelcategorieën nu een plek gekregen (‘Lekker naar buiten’, bijvoorbeeld, voor campingproducten).

Inspiratie
Blokker meldt de consument op deze manier meer inspiratie te willen bieden. Oude bekenden als de Dagaanbieding - inclusief lopende klok - en de papieren folder hebben hun positie op de homepage behouden. Ook is er nog steeds een besteldrempel van 15 euro voor online klanten. Orders vanaf 25 euro worden gratis thuisbezorgd, levering in de winkel is altijd kosteloos.

(Deel van) oude homepage

(Deel van) nieuwe homepage

100 miljoen euro
Blokker steekt de komende twee jaar 100 miljoen euro in zijn toekomst, om nog eens 120 jaar mee te kunnen. In die periode opent de retailer elke week vijf winkels met de nieuwe winkelformule, de 'Nieuwste Blokker' gedoopt. Uiteindelijk moeten 450 winkels op ‘de beste locaties’ de consument bedienen, in combinatie met de webshop. 

Lees ook:
Blokker is niet dood, alleen in transformatie (15-4-2016)