Twinkle | Digital Commerce

Consumentenbond: ‘Klachtenregen over HelloFresh’

2017-11-11
180101
  • 1:01

Volgens de Consumentenbond is er sprake van een ‘klachtenregen’ over HelloFresh. Er komen de laatste tijd buitengewoon veel meldingen over het bedrijf binnen op Klachtenkompas.nl. De bond roept HelloFresh op om maatregelen te nemen.

De onvrede van consumenten zit hem onder meer in de kleine lettertjes op de cadeaukaarten en de werving op straat en aan de deur. Daarover schrijft de Consumentenbond: ‘De verkopers hanteren technieken die consumenten onder meer als agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig ervaren.’

Opzeggingen
Op Klachtenkompas.nl, een platform van de bond, worden ook veel meldingen gedaan over niet goed verwerkte opzeggingen. ‘Consumenten die hebben opgezegd, blijven de boxen ontvangen, en automatisch betalen, ook als ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.’

Passende maatregelen
De Consumentenbond roept HelloFresh op met ‘passende maatregelen’ te komen en te reageren op het commentaar. De naming & shaming volgt kort op een negatieve blog-posting over HelloFresh, die vorige week de landelijke media haalde. Maartje Frederiks, die leiding geeft aan de winstgevende activiteiten van HelloFresh in de Benelux, nodige auteur Sidney Vollmer daarop uit voor een kop koffie op kantoor in Amsterdam.