Twinkle | Digital Commerce

Jumbo ziet ook e-commerce mogelijkheden met La Place

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:30

Jumbo neemt La Place over. Volgens ceo Frits van Eerd is de traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca aan het verdwijnen. Hij ziet onder andere synergetische potentie in e-commerce.


Dat zegt hij in een verklaring van Jumbo. De Brabantse supermarktketen zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen van La Place overnemen en de meeste van die restaurants onder het La Place merk gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart van La Place-vestigingen in de warenhuizen van V&D.

Veel kansen
Van Eerd spreekt van een ‘geweldige aanwinst’ voor het Jumbo-concern en laat verder optekenen: ‘Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals “eat it or take it” concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen.’

Jumbo.com
Jumbo begon veertien maanden geleden met online boodschappenverkoop op Jumbo.com. Afgelopen jaar kwam het online omzetaandeel iets onder de 1 procent uit. De supermarktketen beschikt momenteel over 179 afhaalpunten, in de loop van dit jaar zal bezorging in steeds meer gebieden een optie worden.

La Place: nog geen succes met e-commerce
Overnameprooi La Place stopte in 2013 met bezorging, omdat de opbrengsten niet tegen de kosten opwogen. Een beperkt assortiment aan koffie en chocola van La Place was nog te bestellen op Vd.nl/laplace.nl.

Twee organisaties, één bestuur
La Place zal als formule naast Jumbo blijven bestaan en vanuit een eigen organisatie worden aangestuurd, onder leiding van de raad van bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de ACM.