De verwachtingen voor Cyber Monday zijn ook dit jaar weer overtroffen. Uiteindelijk boekten Amerikaanse webwinkels 3,07 miljard dollar omzet op één dag, 16 procent meer dan vorig jaar.
Dat becijfert Adobe in zijn Digital Index. Het bedrijf onderzocht 200 miljoen bezoeken aan 4.500 retailwebsites afgelopen maandag.
Verschillende partijen, waaronder comScore, verwachtten dat Cyber Monday dit jaar 3 miljard dollar zou opleveren voor online retailers in de Verenigde Staten. Dit bedrag blijkt nu hoger te liggen, meldt Techcrunch.
Kwart van mobiel
Ruim een kwart van de omzet (799 miljoen dollar) kwam van mobiele apparaten, zo meldt Adobe. De tablets en smartphones van Apple waren verantwoordelijk voor het leeuwendeel (575 miljoen euro) van de mobiele opbrengst, 219 miljoen euro kwam van Android-apparaten.
Grootste webwinkeldag
De afgelopen vijf jaar bleek Cyber Monday al de drukste webwinkeldag van het jaar in de VS. Voor het hele lopende holiday shopping season verwacht comScore een totale webwinkelomzet van ruim 70 miljard dollar, 14 procent meer dan vorig jaar. Adobe meldt geen voorspelling van het volledige seizoen. Wel becijferde het dit weekend dat consumenten 4,47 miljard dollar uitgaven op Thanksgiving en Black Friday.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Cyber Monday goed voor 3,07 miljard dollar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.