Twinkle | Digital Commerce

Amerikaanse shopdagen verhuizen naar online

2017-11-08
180101
  • 1:06

Amerikaanse retailers zien Thanksgiving en Black Friday naar online verhuizen. Meer consumenten winkelden afgelopen donderdag en vrijdag via het web dan in fysieke winkels.

Dat schrijft de National Retail Federation (NRF) op basis van op zondag gepubliceerd onderzoek. Het bureau meldt dat 102 miljoen mensen zeggen in de winkel te hebben gewinkeld, tegenover 103 miljoen consumenten die de online weg hebben bewandeld voor hun cadeaus.

Mobiele apparaten
Adobe concludeerde dit weekend in een eigen onderzoek onder 4.500 Amerikaanse e-commerce sites dat consumenten in totaal 4,47 miljard dollar uitgaven op Thanksgiving en Black Friday in de Verenigde Staten. 33,2 procent van de online omzet kwam van mobiele apparaten.

Online omzet
Onderzoeksbureau comScore bracht de online groei van beide dagen in kaart. Thanksgiving groeide digitaal met 9 procent ten opzichte van vorig jaar, de inkomsten op Black Friday stegen met 10 procent. Het bureau meldt geen offline omzet.

Cyber Monday
De drukste webwinkeldag van het jaar - Cyber Monday -  vindt vandaag plaats. Deze dag was vorig jaar goed voor meer dan 2,5 miljard dollar omzet, dit jaar zal de grens van 3 miljard worden gepasseerd, denkt comScore. Voor het hele lopende holiday shopping season verwacht het onderzoeksbureau een totale webwinkelomzet van ruim 70 miljard dollar, 14 procent meer dan vorig jaar.